tiistai 2. kesäkuuta 2015

Bonusesittelyssä TweepsMap









Koska LinkedIn -esittelyä tehdessäni vuorokausi ehti vaihtua maanantaiksi ja ensimmäisellä viikolla julkaistujen  postausten määrä jäi siten vain kahteen, esittelen nyt ikään kuin bonuksena sovelluksen, johon satuin törmäämään tehdessäni esittelyä Twitteristä. Kyseessä on siis TweepsMap -niminen ainakin itselleni aiemmin täysin tuntematon sovellus, joka on tarkoitettu nimenomaan Twitter -seuraajien analysointiin. TweepsMap näyttää lisätietoja Twitter -seuraajista ja sehän nyt kiinnostaa varmasti melkein jokaista Twitterin käyttäjää :)

Veloituksetta käyttöön saa kelpo paketin perustoimintoja, mutta tiedon tarkempaa analysointia varten tarvitaan maksullinen laajennus. Veloituksetta voit nähdä muun muassa maat, joissa sinulla on seuraajia. Kartta näyttää prosentuaalisen jakauman tai maita voi katsoa niin halutessaan myös listamuodossa. Kuukausimaksulla näet lisäksi listan seuraajistasi per maa.

Veloituksetta näet lisäksi, ketkä eivät enää seuraa sinua sekä uusimmat seuraajasi. Voit myös katsoa, ketkä seuraamistasi ihmisistä tai organisaatioista eivät seuraa sinua. Muistathan kuitenkin, että Twitterissä on kyse nimenomaan siitä, että sinä seuraat sinua itseäsi kiinnostavia twiittajia. :) Näin Twitter-virtasi on aina täynnä juuri sinua kiinnostavaa asiaa eikä vastaseuraamista kannata olettaa .

Henkilöt tai tilit, jotka eivät ole twiitanneet kuuteen kuukauteen, eli eivät ole aktiivisia Twitterissä, näkyvät ”Inactive Accounts” listalla. On tietenkin turha seurata henkilöitä tai tilejä, joissa ei tapahdu mitään, joten ne kannattaa vaihtaa statukselle ”Unfollow”. Tämä onnistuu helposti yhdessä näkymässä.

Tarjolla on myös #:n eli avainsanan seuranta, josta on saatavilla niin ilmainen kuin maksullinenkin vaihtoehto.

Kun haluat tarkempaa dataa, esimerkiksi kilpailijoistasi tai muuten mielenkiintoisista twiittaajista, kannattaa hankiakin kuukausipaketti. Sen jälkeen tietoja voi analysoida monipuolisesti ja hyödyntää kertynyttä dataa esimerkiksi myynti- ja markkinointityössä.

1 kommentti: